söndag 30 augusti 2009

Virrvarr

Springer, går, cyklar- vägrar stanna.
Vågar inte stanna och känna efter.
Jag vill bara ha lugn i bröstet.
När tanken slår mig så blir jag livrädd och springer vidare.

Något har dragit upp trådar och öppnat upp, nu är jag förvirrad med en öppen kropp.
Önskas att trådarna och innehållet packas om, samtidigt som jag får lugna handfasta
strykningar över mitt hår.


Visst finns kopplingar mellan kärlek och mitt förvirrade tillstånd, men det är inte väsentligt i sammanhanget. Detta är en process och det händer. Det händer mycket.

Jag vet att det är bra.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Jag är en person som älskar livet och möten med människor. Jag lever för möten. Jag vill bejaka mitt liv och leva det till fullo, men lyckas inte alltid till 100%.