onsdag 14 juli 2010

Nu är det stängt här igen.

Jag är ledsen, men jag stannar hemma.

Jag vill inte åka någonstans, vill utsätta mig för dig. Du pratar så fint, du vaggar in mig i en falsk trygghet- som jag definitivt inte behöver.
Jag förstår bara inte varför?

Jag har aldrig bett om det, plötsligt vänds det till att det är jag som ber.

Jag har hela tiden varit ärlig, och denna gång verkligen varit modig. Det hjälper inte.

Jag behöver inte dig i mitt liv, just nu. Jag är nyfiken på dig, vill veta vem du är och lära känna dig. Det betyder inte att jag vill gifta mig med dig nu. Det betyder just- att jag vill lära känna dig.
Jag vill att du skall veta vad jag gör och hur jag tänker. Jag vill också veta vad du är för en person, och hur du lever din vardag.

Tyvärr vill vi uppenbarligen inte samma sak. Du är inte nyfiken på mig och mitt liv. Du vill ju inte veta. Jag är ledsen över det. Du säger att saker får ta tid, hur lång tid som helst.
Det får ta tid, fast någon typ av indikation på att du har något intresse behöver jag för att förstå att det är något värt att det tar tid.

Du vill att jag skall komma och hälsa på dig, säger du. Trots det har vi befunnit oss på samma plats under en månads tid utan att du gjort något för att vilja träffa mig. Jag får inte ihop ekvationen.

Om du inte är beredd, säg det. Om du inte vill, säg det. Tycker du något är fel, säg det bara. Säg inte att du tycker om mig, pussa inte på mig, säg inte att jag skall komma och hälsa på dig-om du inte vill.

Jag har ingen aning om vad, eller hur, du tänker.

Du säger att du är som du är, och du inte kan ändra dig på så många punkter. Det har jag full förståelse för och det accepterar jag. Jag är som jag är, men däremot tror jag att jag fortfarande har en massa saker jag vill och kan förändra hos mig själv. Jag tror aldrig att man blir klar, jag tror att livet är en process och jaget är i ständig utveckling.

Jag har hört det förut och är inte längre säker på att det är det jag behöver.

Jag behöver en person jag kan vila hos, känna mig trygg hos. Jag tror inte den personen är du. Jag vet inte ens om jag klarar att försöka se om det är så. Det kan göra för ont.

Det gör redan ont. Tack.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Jag är en person som älskar livet och möten med människor. Jag lever för möten. Jag vill bejaka mitt liv och leva det till fullo, men lyckas inte alltid till 100%.