fredag 24 juli 2009

Livet är fantastiskt!

Livet är fantastiskt! Det var ju därför jag började skriva den här bloggen.

Jag älskar livet, jag älskar människor och vad detta/dessa tillför mitt liv.
Tänk vad människor gör med en.
Alla dessa människor som ger mig så mycket.
Vi pratar inte om några märkvärdigt himlastormande saker, utan bara härliga känslor, roliga upplevelser, skratt och insikter.

Det är så lätt att glömma bort och ta för givet. Möjligheten att alltid möta människor, att ha förmågan att ta och få kontakt med människor är inte alls att förringa. Det finns de som inte har förmågan.

Jag är så tacksam.
Tacksam för att det går lätt för mig.
Lätt att hitta gemensamma nämnare, något att prata om, slänga käft vad du än vill kalla det.
Ur dessa ytliga samtal kommer det ofta något djupare, men också lärdom.

Jag uppskattar samtal med alla slags människor. Det finns inte en enda människa som inte kan lära mig något. Som kan få mig att komma till insikt, hitta förståelse, skratta, eller känna samförstånd med. Och alla är olika. Fantastiskt.

Som sagt:

Livet är fantastiskt!
Jag älskar livet och människorna som rör sig i det.


Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Om mig

Jag är en person som älskar livet och möten med människor. Jag lever för möten. Jag vill bejaka mitt liv och leva det till fullo, men lyckas inte alltid till 100%.